Ga naar de inhoud
Training en Supportomgeving
Support
Supportartikelen per onderwerp
1) Aanmelden, opleiding en examen
Inleiding
Open inschrijving basisopleiding
Toelatingsvoorwaarden
Bekijk alles | 3
2) Abonnement en functieprofielen
Abonnement
Functieprofielen
Commercieel gebruik
Opzeggen of meeverhuizen van een abonnement
Bekijk alles | 4
3) Gebruik iPad
Werkt de applicatie alleen op een Apple iPad?
Leveren jullie een iPad?
iPad handleiding
Bekijk alles | 3
4) Inleiding
Wat is een assessment?
Wat is de Competentie Thermometer?
Voor welke functies is de Competentie Thermometer momenteel beschikbaar?
Uit welke onderdelen/methoden bestaat de Competentie Thermometer?
Waar kan de Competentie Thermometer voor ingezet worden?
Bekijk alles | 13
5) Intakegesprek
Intakegesprek
Video intakegesprek
Bekijk alles | 2
6) Inloggen
Inloggen
Waar vind ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord?
Bekijk alles | 2
7) Soorten assessments
Assessmentprofielen Leerkracht Primair Onderwijs
Assessmentprofielen Docent Voortgezet Onderwijs
Assessmentprofielen Docent Middelbaar Beroepsonderwijs
Assessmentprofiel Intern Begeleider Primair Onderwijs
CT assessments afnemen bij mensen met een andere functie
Bekijk alles | 6
8) Assessment aanmaken
Assessment aanmaken
Bekijk alles | 1
9) Uitnodigingen per e-mail
Versturen van e-mails direct na het aanmaken van een assessment
Kan ik de uitnodigingsmail bewerken?
Waarom ontvang ik (of de deelnemer) geen e-mails?
Waarom verschijnt de knop ‘Stappen nu doorlopen’ niet?
Bekijk alles | 4
10) Assessment dashboard
Dashboard en versturen van herinneringen
Bekijk alles | 1
11) Navigeren en aanpassen
Naar de diverse onderdelen van het assessment
Gegevens assessment aanpassen
Bekijk alles | 2
12) Opbouw, samenhang en structuur
De opbouw (structuur en samenhang) van een assessment(rapportage)
Scorebalk (thermometer) en arcering
Items overslaan, kan dat?
Modulair afnemen
Bekijk alles | 4
13) Persoonlijkheidsvragenlijst
Invullen persoonlijkheidsvragenlijst
Hoe wordt ‘persoonlijkheid’ in de Competentie Thermometer gedefinieerd?
De Big Five
Constructen en herkomst
Betrouwbaarheid
Bekijk alles | 10
14) Interessevragenlijst
Invullen interessevragenlijst
Definitie van ‘interesse’
De 11 domeinen en de wijze van vaststellen
Toepassing van de uitkomst
Bekijk alles | 4
15) Capaciteitentest
Afnemen van de capaciteitentest
Waarom altijd 100 % of 0 %?
Nog niet klaar, toch opeens naar eindscherm
De toegevoegde waarde van een capaciteitentest
Interpretatie van de uitslag op de capaciteitentest
Bekijk alles | 7
16) Bekwaamheden
Bekwaamheden / Competenties
Onder, op of boven de norm
Scorebalk en arcering
Extra informatie per item
Bekijk alles | 4
17) 360°-feedback
Invullen 360° feedbackvragenlijst
Hoe werkt de 360° feedback?
Collega’s en specialist toevoegen 360° feedbackvragenlijst
Wat wordt bedoeld met de ‘specialist’?
Is de 360° feedback anoniem?
Bekijk alles | 6
18a) Observatie (praktisch)
Invullen van de observatiepunten
Observeren is een ambacht
Draaiboek
Werken met het onderdeel ‘observatie’ in de kleutergroepen
Bekijk alles | 4
18b) Observatie (statistisch)
Hoe kwam het observatie instrument tot stand?
Statistische analyse (steekproef, observatielijst en betrouwbaarheid)
Statistische analyse (factor analyse)
Statistische analyse (normen)
Bekijk alles | 4
18c) Observatie (literatuur)
Inleiding
1. Bronnen
2. Korte samenvatting bronnen
3. Competentie Thermometer in relatie tot Hattie (2013)
4. Indeling per paragraaf (toelichting op de navolgende paragrafen)
Bekijk alles | 8
19) Interview
Invullen van de interview vragen
STAR methode
Bekijk alles | 2
20) Documentenanalyse
Invullen van de documentenanalyse
Achtergrondinformatie en toelichting
Bekijk alles | 2
21) Reflectie op het arbeidsverleden
Reflectie op het arbeidsverleden
Bekijk alles | 1
22a) Rapportage (bewerken)
Rapportage genereren en bewerken
Vrij bewerken teksten in rapportage
Bekijk alles | 2
22b) Rapportage (ontwikkeltips algemene info)
Wanneer verschijnen de ontwikkeltips wel of niet vanzelf in de rapportage?
Extra ontwikkeltips (leeswijzer volgende paragrafen)
Bekijk alles | 2
22c) Rapportage (ontwikkeltips OC)
Aanvullende leeswijzer
Vakinhoudelijk bekwaam
Vakdidactisch bekwaam
Pedagogisch bekwaam
Teach like a Champion
Bekijk alles | 7
22d Rapportage (ontwikkeltips SBL)
Ontwikkeltips: Interpersoonlijk Competent
Ontwikkeltips: Pedagogisch Competent – pedagogische vaardigheden
Ontwikkeltips: Pedagogisch Competent – bevorderen samenwerken
Ontwikkeltips: Didactisch en vakinhoudelijk competent
Ontwikkeltips: Organisatorisch competent
Bekijk alles | 9
23a) Rapportage (nabespreken)
Nabespreken rapportage
Werken aan zwakke punten? (opdracht basistraining)
Bekijk alles | 2
23b) Rapportage (definitief maken)
Assessment definitief afronden
Assessment verwijderen uit het overzicht met lopende assessments
Bekijk alles | 2
24) Instellingen
Instellingen bewerken
Bekijk alles | 1
25) Oplossen van problemen
De app reageert niet naar wens
Bewerkte teksten verdwenen
Hyperlink in e-mail deelnemer werkt niet
iPad iOS Safari browser cache legen
Neem contact met ons op
Bekijk alles | 5
26) Beheeromgeving
Inloggen op de beheeromgeving
Menu beheeromgeving
Gegevens aanpassen gebruiker
Uw assessments bekijken en/of downloaden
Het eigen e-mail adres aanpassen
Bekijk alles | 6
27) De herijking van de bekwaamheidseisen
De herijking van de bekwaamheidseisen
Bekijk alles | 1
28) Overige informatie
Is het mogelijk om een foto of een tabel toe te voegen aan mijn rapportage?
Zijn jullie aangesloten bij het N.I.P.?
Zijn jullie beoordeeld door de COTAN?
Voldoen jullie aan de eisen van de Inspectie?
Toestemmingsverklaring
Bekijk alles | 5
29) Intern Begeleider
Inleiding
De theoretische achtergronden: de beroepsstandaard voor de intern begeleider
De competenties van de intern begeleider
Het interesse-onderzoek
De observatie / extra paragraaf
Bekijk alles | 11